gooingujemy.pl

Piękna Polska – Magiczna Biebrza 14-21.08.2016

Biebrzański Park Narodowyjeden z 23 parków narodowych Polski, utworzony
9 września 1993. Największy Park w Polsce o powierzchni 592,23 km²,
położony na terenach Kotliny Biebrzańskiej w województwie podlaskim.

Biebrza i Podlasie to fantastyczny i magiczny rejon Polski. Tym razem postanowiliśmy spędzić kilka sielskich dni w tym rejonie 🙂 Spotkanie zaczęliśmy wspólnym ogniskiem na jednym z pól namiotowych.

Pierwszego dnia odbyliśmy wycieczkę po malowniczej otulinie Parku, dojeżdżając do najdalej położonej wioski w Parku czyli do Jagłowa. To tutaj można spotkać zabytkowe domy, gospodynie piorące w rzece na tarze,  a także spędzić romantyczne chwile oglądając bardzo malownicze wschody i zachody słońca odbijające się w Biebrzy. Oczywiście po drodze nie zabrakło offroadowych wrażeń. Wszystkim najbardziej podobała się podmokła łączka, która stanowiła niemałe wyzwanie dla naszych aut 🙂 Dzień zakończyliśmy warsztatami u Pana Marka który wykonuje jedyny w swoim rodzaju splot wikliniarski. Każdy z Nas miał okazję spróbować swoich sił i przekonać się, że wikliniarstwo nie jest łatwym zawodem 🙂

img_7815    img_7940    img_7801

imgp2111    imgp2167    imgp2568

Drugi dzień nastawiony był na zwiedzanie. Pierwszym przystankiem była Twierdza Osowiec. Dzięki bardzo sympatycznej przewodniczce – Pani Kasi,  mogliśmy „przenieść się w czasie”, poczuć wielkość tragedii która spotkała to miejsce oraz poznać porządny kawał historii jaką skrywają mury. Po wycieczce udaliśmy się do niesamowitej osobowości jaką jest Król Biebrzy. W jego królestwie można znaleźć wszystko. Od młotków, motanek, rzeźb po obrazy, skóry, narzędzia, a także … zardzewiałą bombę z której Niemcy wypuścili śmiercionośny gaz podczas ataku na Twierdze Osowiec 100 lat temu!!
Wieczorem na uczestników czekała niespodzianka – Koncert pod Gwiazdami. Na Naszym ognisku zawitał znakomity artysta. Oleg Kobzar – osobowość niesamowita, artysta zajmujący się malarstwem olejnym i piosenką autorską. Jego utwory łapią za serce, a historię które opowiadał wysłuchaliśmy z ogromnym zaciekawieniem.

imgp2215   img_8038   img_8062

Chłodny poranek Nas nie rozpieszczał. Szczególnie, że tego dnia mieliśmy zaplanowany spływ tratwami. Wszyscy z uśmiechem na twarzach zaczęli przygotowania i wodowania Naszej łajby. Po godzinie śmiechów i braku sterowności, zaczęliśmy stopniowo panować nad tratwą. Wiejący wiatr i zacinający deszcz nie pomagał w zmaganiach. Na szczęście na pokładzie udało się przygotować gorący posiłek, a ilość lokalnych trunków rozgrzewających była wprost idealna. Nikt nie zmarzł, a humor dopisywał do końca 🙂 Wieczorem wylądowaliśmy w wyjątkowym miejscu jakim jest Stodoła Snów. Nasza zaprzyjaźniona Wiedźma podzieliła się swoją „wiedzą tajemną”, a jej przepyszna biesiada przeniosła Nas do innego świata.

img_8067   imgp2626   imgp3129

Po ciężkim i leniwym poranku udaliśmy się na „spacer” połączony z warsztatami zielarskimi. Dowiedzieliśmy się bardzo dużo ciekawostek o leczniczych ( i nie tylko 😉 ) właściwościach wielu polnych ziół i kwiatów. Zaczęliśmy od poznania bardzo użytecznej na wyjazdach Mydelnicy, a skończyliśmy na szaleju jadowitym – bardzo trującej roślinie spotykanej na bagnach i przy jeziorach. Nie obyło się także bez kąpieli w torfowych jamach. To takie darmowe SPA, które przyroda oferuje wszystkim odwiedzającym Biebrzański Park Narodowy. Wrażenie jest niesamowite! Polecam każdemu!!

Oczywiście całość wyjazdu odbywała się w klimacie 4×4 😉

imgp2882   img_8230   imgp2794

Wieczorem mieliśmy okazję uczestniczyć w kolejnych warsztatach. Tym razem wykonywaliśmy Motanki, czyli lalki Nas wyrażające. Do tej pory jesteśmy pod wrażeniem ich prawdziwości, a podpowiedzi i wskazówki dane przez Naszą zaprzyjaźnioną Wiedźmę, każdy wziął sobie do serca.

imgp2751   imgp3096   imgp3124

Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. Małymi kroczkami zaczęliśmy udawać się w stronę domów. W pierwszej kolejności zwiedziliśmy prywatne Muzeum Traktu Carskiego. Poświęcone Polakom walczącym w tamtych rejonach. Dzięki zdjęciom i pamiątkom zebranym przez właściciela znów mieliśmy okazję poznać odrobinę historii naszego pięknego kraju i posłuchać interesujących opowieści o bohaterach I i II Wojny Światowej. Kolejnym punktem był malutki lecz piękny zamek w Tykocinie. I tym razem znów trafiliśmy na fantastycznego przewodnika, który w bardzo interesujący sposób przedstawił Nam historię tej budowli oraz opowiedział kilka ciekawostek o jego mieszkańcach. Tego dnia dzięki uprzejmości Pani Marysi zjedliśmy przepyszny domowy obiad. Smak kartaczy i przepyszna szarlotka pozostała w Naszej pamięci, aż do samego powrotu do domu….

imgp3327   imgp3637   imgp3665

Dziękujemy za wspaniałą zabawę i super czas spędzony w Waszym towarzystwie. Mam nadzieję, że następna wizyta nad Biebrzą będzie tak samo udana jak ta 🙂

Dziękujemy Naszej wspaniałej i wyjątkowej Biebrzańskiej Wiedźmie, a także niezwykłemu i jedynemu w swoim rodzaju Rumcajsowi, którzy Nas gościli, a także bardzo dużo pomogli żeby impreza wypaliła i żebyśmy mogli się bardzo fajnie bawić 🙂