gooingujemy.pl

Przez Suwałki po Chełm

Plan był prosty 🙂 Jedziemy w okolice Suwałk i jedziemy wzdłuż granicy…
Jak się okazało dojechaliśmy do Chełma 😉

Spotkaliśmy się w zaprzyjaźnionym miejscu jakim jest Stodoła Snów przyjaciółki Agi. Zaczeliśmy imprezę koncertowo. Po zrobieniu krótkiego kółka po okolicy skręciliśmy w stronę granicy. Udaliśmy się w stronę Kundzina, Bohotników, Kruszyniany i Poczopka 😉
Pierwszy dzień to pierwsze używanie wyciągarki i pierwsze awarie. W jednym z aut raz na nie wiadomo ile załączał się przedni napęd 😉 wot elektryczny pstryczek elektryczek zamiast wajchy 😉  A na miejsce noclegu trzeba wjechać ostro pod górę i jeszcze z trawersikiem. Na szczęście finalnie udało się wjechać… Trudy podjazdu zrekompensowały widoki które zapierały dech w piersiach 🙂

IMM_5676     IMM_5646     IMM_5635

IMM_5633     IMM_5626     IMM_5623

Kolejny dzień rozpoczęliśmy przepysznym  śniadaniem z nadbiebrzańskich zapasów. Następnie udaliśmy się nad przepiękny zalew w Kundzinie. Miejsce super. Woda czysta. Zejście do wody idealne. Jedyne do czego można się przyczepić to dość sporo śmieci w około, ale cóż zrobić, jak nic nie zrobisz 🙁 Po szybkiej kąpieli udaliśmy się do Parku Silvarium w Poczopku. Wspaniałe miejsce na relaksujący spacer na łonie przyrody. Jest tu wiele ciekawych ścieżek dydaktycznych i tablic z ciekawymi informacjami. Odwiedziliśmy także meczety w Bohonikach i Kruszynianach. Kolejnym punktem wycieczki jest Zabudów słynący z „najlepszych na świecie lodów”. Oczywiście od razu zajęliśmy się poszukiwaniami . Podobno od zawsze w tym miejscu stoi budka w której po sianokosach wszyscy chodzili na lody…. trzeba to sprawdzić…. w naszym rankingu lodów zajmują jednak drugie miejsce 🙂 Po chwilach przyjemności zaczęliśmy dalszą podróż, szukając kolejnych atrakcji 🙂

20170815_121608     20170815_122949     IMM_5688

IMM_5728     IMM_5755     IMM_5803

IMM_5823     IMM_5839     IMM_5854

Kolejnego dnia zaplanowane mieliśmy zwiedzanie Krainy Otwartych Okiennic. Jest to niezwykła „kraina” w skład której wchodzi kilka wsi. Dzięki rozmowie z Panią Irenką udało nam się poznać troszkę historii, a także nowości z „życia” wsi 😉 A smak jabłek z jej koszyka którymi nas poczęstowała pamiętamy do dzisiaj 🙂

20170815_145114     IMM_5911     IMM_5916

Jedną z ciekawszych atrakcji tego dnia był Skit w Odrynkach. Jest to samotnia którą wybudował Ojciec Gabriel, który zajmuje się ziołolecznictwem. Cały Skit znajduję się na „wyspie” wśród rozlewisk i bagien, a prowadzi do niego tylko jedna droga, która wiosną często jest zalewana.

IMM_5899     IMM_5998     IMM_6000

Nocleg zaplanowaliśmy nad Zalewem Repczyce. Bardzo ładne miejsce z kempingiem i pełnym węzłem sanitarnym. Do dyspozycji jest boisko do siatkówki, plaża z ratownikiem, minisklep i miejsce na ognisko. Bardzo fajne miejsce na nocleg 🙂 Polecamy 🙂

IMM_6013     IMM_6067     IMM_6070

Góra Grabarka jest chyba znana wszystkim. Z Naszej grupy tylko jedna osoba tam była. Dlatego była punktem obowiązkowym na naszej mapie.Ilość krzyży robi niesamowite wrażenie. Ciekawostkę jaką udało Nam się znaleźć i który chcielismy zobaczyć to Kasztelik. Jest to wizja autora który jak się okazało jest także budowniczym tego obiektu. Jest to po prostu zamek 🙂 Przesympatyczny starszy człowiek od zawsze marzył o Zamku i sobie go wybudował. Wstęp jest bezpłatny. Przy baszcie znajduje się tylko skrzynka na datki. Właściciel chętnie oprowadza i opowiada o swojej budowli 🙂 Nam się udało nawet przenocować w tym miejscu 🙂